Concept-contextvenster : zicht op de wisselwerking tussen concepten en contexten in het bèta-onderwijs 1090814-10-2013 16:06:10291http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2013Lucia Bruning;Berenice MichelsAandacht voor concepten en contexten is een uitgangspunt geweest bij de vernieuwing van de examenprogramma's van de bètavakken, economie en maatschappijwetenschappen.Alhoewel er verschillende visies en uitwerkingen zijn als het gaat om het werken met concepten en contexten, hebben ze gemeenschappelijk dat er groot belang wordt gehecht aan het kunnen toepassen van een concept in wisselende contexten. Deze verschillende contexten geven op hun beurt betekenis aan het concept. Het gaat dus om de wisselwerking tussen beide. SLO heeft een concept-contextvenster ontwikkeld dat zicht biedt op vier verschillende manieren waarop de wisselwerking tussen concepten en contexten kan worden uitgewerkt. Pdf-bestand
Maatschappelijk Verantwoord : instrument voor zelfevaluatie actief burgerschap en sociale integratie1121911-6-2015 14:34:4553http://downloads.slo.nl/Repository/Forms/AllItems.aspxpdfFalsepdfapplication/pdf SLO-publicatie2009Jeroen BronDeze publicatie kan als hulpmiddel gebruikt worden om te bepalen of en in hoeverre een school de mogelijkheden benut om actief burgerschap en sociale integratie te implementeren. Het instrument is ontworpen als startpunt van beleidsontwikkeling voor burgerschap. Aan de hand van dit instrument kan een dialoog worden gestart over de verschillende aspecten van burgerschap. Die dialoog kan uitmonden in het stellen van doelen en het maken van een planning. Om al de opgenomen aspecten te behandelen is expertise nodig van verschillende actoren in de school: de schoolleiding en teamleden vullen elkaar daarbij aan. Pdf-bestand
Uw reactie is succesvol verzonden1239322-9-2018 23:59:29htmlFalseaspxWebsite artikelpagina
Agendaoverzicht1239422-9-2018 23:59:29htmlFalseaspxWelkomstpagina
Waarover moet worden nagedacht voor het opstellen van het PTA1237322-9-2018 23:59:2932htmlFalseaspx​Het is niet zo gemakkelijk om een visie op het vak wiskunde B te formuleren. Veelal beperken scholen zich er toe het (examen)programma aan te bieden.....Website artikelpagina
De kwaliteit van een PTA-toets1237422-9-2018 23:59:29100htmlFalseaspxDocenten gebruiken veel bronnen voor het maken van toetsen. Vaak worden toetsen samengesteld uit meerdere bronnen. De meest gebruikte bronnen zijn (in willekeurige volgorde): • methode; • oude toetsen, eerder gegeven toetsen; • examenopgaven of .......Website artikelpagina
Toetsen in het schoolexamen1237522-9-2018 23:59:2978htmlFalseaspxVoorafgaand aan de invoering van de nieuwe wiskundeprogramma’s, waaronder dat van wiskunde B havo, zijn pilots uitgevoerd waarin deze nieuwe programma’s zijn beproefd. Op grond van het resultaat van deze pilots is besloten voor wiskunde B havo geen ......Website artikelpagina
Domein A: Vaardigheden1237622-9-2018 23:59:2951htmlFalseaspxDe vernieuwingscommissies voor de exacte vakken (naast wiskunde: biologie, scheikunde, natuurkunde en NLT) hebben afgesproken dat domein A bestaat uit een algemeen deel (A1), een profielspecifiek deel (A2) en een vakdeel (A3). De specificaties van .....Website artikelpagina
Voorbeelden en hulpmiddelen1237722-9-2018 23:59:2939htmlFalseaspxOp de website van cTWO staat veel lesmateriaal dat gedurende de pilots is ontwikkeld. In dat lesmateriaal zijn natuurlijk ook veel opgaven te vinden, die gebruikt kunnen worden bij het samenstellen van toetsen. Ook vindt u bij de informatie over .....Website artikelpagina
Meer over afstemming1237822-9-2018 23:59:2980htmlFalseaspxVoor een goede afstemming van het onderwijs en de toetsing van onderdelen van het schoolexamen die inhoudelijk in elkaars verlengde liggen en elkaar zelfs kunnen overlappen, is overleg wenselijk tussen de vaksectie wiskunde en andere vakken.......Website artikelpagina